Hírek

A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar immáron másodszor, 2019-ben is megrendezi az általános iskolások számára meghirdetett országos programozási versenyét, a PANNON Expedíció-t.
A verseny folyamán a résztvevőknek el kell juttatniuk egy űrhajót a 100 évvel ezelőtt (2020-ban) elindult telepesek utódainak felkeresésére. A nagy utazásban résztvevőknek 16 héten át, kéthetenként feladatokat kell megoldaniuk, aminek eredményeként a legügyesebbek és leggyorsabbak kaphatnak meghívást az Egyetemen tartott egész napos rendezvényre, ahol a meghívottak különböző rejtvényeket megoldva prezentálhatják kreativitásukat és tudásukat.
Regisztráció: 2018. december 15-től folyamatosan az utolsó fordulóig
Online fordulók: 2019. január 1. – 2019. április 14.
Egész napos rendezvény a Pannon Egyetemen: 2019. április 27. szombat
A Műszaki Informatikai Kar folyamatos és szoros kapcsolatot ápol az ország általános és középiskoláival (rendszeresen tehetséggondozó nyári táborokat szervez, szakköröket tart középiskolás diákoknak matematika, robotika és programozás témákban), ezzel is elősegítve a műszaki és a természettudományos területek népszerűsítését. Ezt a jól működő kapcsolatot szeretnénk az ország általános iskoláival is kialakítani és fenntartani.
A lehetőség nyitva áll az Önök diákjainak is, hogy megküzdjenek az értékes tapasztalatokért és a döntőbe jutásért. Legyenek ők a legjobb PANNON Expedíciósok!
A regisztrációval és a versennyel kapcsolatban további információkat találnak a pexpedicio.mik.uni-pannon.hu oldalon.
A rendezvény az EFOP-3.4.4-16-2017-00002 azonosítószámmal ellátott „A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése a Pannon Egyetemen” elnevezésű projekt keretében valósulhat meg.


A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar immár hatodik alkalommal rendezte meg a Bakonyi Bitfaragó Bajnokság elnevezésű országos középiskolai programozási csapatversenyt, amely a Kar tehetséggondozó programjának fontos részét képezi.
A verseny célja a középiskolás diákok logikus gondolkodásának fejlesztése, a csapatmunka, a kreatív feladatmegoldás gyakorlása és a programozás népszerűsítése.
Nem csak egy szintfelmérő versenyről van szó, hiszen a döntőig több körben kellett feladatokat megoldaniuk a jelentkezőknek, előre kijelölt mentorok segítségével. A versenyre idén minden eddiginél több, rekordszámú – összesen 63 – csapat jelentkezett az ország minden tájáról, az első három forduló megmérettetései után a döntőben a legjobb 8 csapat mérkőzhetett meg egymással.
A Pannon Egyetem Aulájában december 8-án megrendezett döntőben a csapatok feladata az volt, hogy az általuk készített webes felület távoli kérések segítségével kommunikáljon a szervezők által biztosított szerverrel. A szerver megoldandó feladatokat közölt a csapatokkal, amire vagy a felhasználótól kellett választ szerezniük, vagy pedig a célra megírt algoritmusokkal kellett meghatározniuk. A feladatok egyre nehezedtek, néhány feladat megoldása elérhetővé tette a következő, nehezebb szintet. A faladatok megoldásait a szerver tudta érzékelni, az elkészült felület kezelhetőségét és külső megjelenését pedig a jelenlévő zsűri értékelte. A kettő együttes eredménye adta a verseny végeredményét. A nap végén a zsűri értékelte a megoldások ötletességét, technológiai színvonalát, a csapatok bemutató előadását.
A Bakonyi Bitfaragó Bajnokságot idén a We can't C# csapata nyerte meg, tagjai a Kempelen Farkas Gimnázium és a Kosztolányi Dezső Gimnázium tanulói: Csala Bálint és Csala Péter, valamint Katkó Dominik. Második helyen végzett a Threesome csapata, amelynek tagjai a Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakgimnáziuma és Gimnáziuma növendékei: Kostyál Bálint, Monori Márk és Hidvégi János. A dobogó harmadik fokára pedig a virus.exe csapata állhatott fel, melynek tagjai a paksi Energetikai Szakgimnázium és Kollégium diákjai: Kriskó Gábor és Kriskó Tamás.
A döntő első három helyezett csapatának tagjai a Pontis Alapítvány felajánlásának köszönhetően értékes tárgyjutalomban részesültek.