Válasszon nyelvet

   +(36) 88 624 021 |    dekanititkarsag@mik.uni-pannon.hu |    8200 Veszprém, Egyetem utca 10. I. épület

Válasszon nyelvet

A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara harmadik alkalommal hirdette meg 24 órás Programozási Versenyét az egyetem hallgatói számára. Április 1-2-án Veszprémben a legjobb 8 csapat bizonyította problémamegoldó képességét csapatmunkában.

prog24A fő témát itt is a gazdasági válság szolgáltatta. A csapatoknak olyan informatikai rendszert kellett kidolgozniuk, amely segíti a szervezetek logisztikájának olcsóbbá tételét.

A kar különös figyelmet fordít kiemelkedő képességű hallgatói tehetséggondozására, szakmai karrierjük megalapozására. A 24 órás Programozási Verseny olyan készségek alapján méri a hallgatókat, mely a munkaerőpiaci versenyképességüket alapvetően meghatározza, mint például a problémamegoldó készség, és a hatékony együttműködés csapatmunkában vagy az állóképesség, Az elődöntőn 42 hallgató vett részt, internetes feladatmegoldással választották ki a legjobbakat. A továbbjutáshoz 12 programozási különböző nehézségű és más-más jellegű feladat közül kellett minél többet megoldaniuk három óra alatt.

A döntős csapatok április 1-jén 14 órakor kezdték el a komplex probléma megoldását a B épület aulájában. Ehhez a versenyzők tetszőleges magukkal hozott vagy Interneten elérhető szakmai ismeretet is felhasználhattak. A 24 óra alatt egy felvezető fejtörő eredményeként kapták meg a részletes feladatleírást, majd a számítógépes programok kidolgozása mellett, az azok elkészítése során használt ötletekről, technológiákról és eszközökről előadást is kellett készíteniük.

Az összetett versenyfeladat egy elképzelt cég flottájának automatikus fuvarszervezése és irányítása volt a korábban szerződött szállítások teljesítésére és az aznap elvállalható szállítási megbízásokra licitálva. Az a csapat nyert, akinek a szoftvere olyan fuvartervet ad eredményül, mely a legnagyobb haszonnal teljesíti a megbízásokat, és legügyesebben licitál. Az innovatív feladat sikeres megoldásához nem csak technológiai ismeretekre, hanem mesterséges intelligencia és optimalizálási ismeretekre is szükség volt.

A logisztikai rendszerek információs technológiái a Műszaki Informatikai Kar kiemelt kutatási témája, ennek keretében, egyrészt ipari partnerekkel kutatás-fejlesztési együttműködéseket is folytat, másrészt korszerű ismereteket épít be az oktatásba. Az ilyen tudással rendelkező hallgatók iránt nagy a kereslet, ezt bizonyítja a MOL-al közösen működtetett angol nyelvű ellátási lánc optimalizáló szakmérnök képzés is.

A csapatok eredményességét a zsűri két szempont szerint értékelte. Az egyik, az elkészült szoftverrel támogatott virtuális vállalatok versenyképessége, a másik a kreatív megvalósítás. Az alkalmazott ötleteket az előadások alapján pontozták, a szoftverek eredményességét pedig egymással versenyeztetve mérték. A zsűri a Műszaki Informatikai Kar által felajánlott összesen 1 millió forintot ítélte oda a legjobb négy csapatnak. Ötletességben, az előadás színvonalában és az egymás elleni versenyek eredményeiben is a legjobb a Keep Coding Johnnie csapat volt, vagyis Szlama Adrián, Csáforda Tamás, Szoldatics András és Varjas Tibor mérnök informatikus szakos hallgatók, ők 450.000 Forintot kaptak. A második helyezést és az ezzel járó 250.000 Forintot a 'Thunder Development formáció tudhatja magáénak, Persics Bálint, Szikszai Csaba, Lép Csaba és Keszi Attila. A harmadik legjobbként a /*Coders'*/ free(DOM) csapatot értékelte a zsűri, Varga Virág, Hegyháti Máté, Korondi Márk és Tar Péter vehette át az oklevelet és a jutalmat, megosztva a Lords of Turing elnevezésű formációval és tagjaival, Kiss Péterrel, Szalai Róberttel, Szigetvári Jánossal és Boros Zoltánnal. Ők 150-150.000 forinttal gazdagodtak. A negyedik a Pannon Puma, ötödik a Gill's Bates, hatodik a Sultans of Swing, a hetedik 1101111010101100 nevű csapat lett. A feladatot mindenki sikeresen legyőzte.