Válasszon nyelvet

   +(36) 88 624 021 |    dekanititkarsag@mik.uni-pannon.hu |    8200 Veszprém, Egyetem utca 10. I. épület

Válasszon nyelvet

A Műszaki Informatikai Kar ötödik alkalommal hirdette meg 24 órás Programozási Versenyét az intézmény hallgatói számára. Április 21-22-én Veszprémben a legjobb nyolc csapat bizonyította problémamegoldó képességét csapatmunkában egy érdekes és nagyon aktuális feladat megoldásával: informatikai és telekommunikációs eszközökkel az egészséges életmódot támogató szoftvert fejlesztettek.

Az elődöntőn 46 hallgató vett részt, internetes feladatmegoldással választották ki a legjobbakat. A továbbjutáshoz 10 programozási különböző nehézségű és más-más jellegű feladat közül kellett minél többet megoldaniuk. A döntős csapatok április 21-én 10 órakor kezdték el a komplex probléma megoldását a B épület aulájában.

A verseny témaválasztását ennek megfelelően alakították a szervezők, a napjainkban mindinkább terjedő „okos telefonok” szélesebb körben való alkalmazásának lehetőségét felismerve. Az eszközöket nemcsak játékra, szórakozásra és kapcsolattartásra használhatjuk, hanem tudományos oldalról tekintve segíthetnek egészséges életmódunk kialakításában és egészségünk megőrzésében is.

A 24 órás programozási verseny feladata egy olyan telefonon futó alkalmazás és ennek jeleit értelmező számítógépes rendszer megtervezése és megvalósítása volt, mely képes a felhasználó testmozgását „értelmezni” és rögzíteni. A cél bizonyos, előre meghatározott tornagyakorlatok felismerése a készülék gyorsulásmérőjének használatával, és a felhasználó mozgásának számítógépen való naplózása valamint vizualizációja volt. Ez utóbbinál fontosnak tartották, hogy a grafikai elemek minél nagyobb részét saját fejlesztésű kóddal oldják meg a versenyzők, miközben az illusztráció minél tökéletesebb. A következő tornagyakorlatok felismerésére kellett az alkalmazást felkészíteni: helyben szökdelés, guggolás, felugrás magasra, kitörés, csípőkörzés, fekvőtámasz. Az elvégzett gyakorlatokat a rendszernek fel kellett ismernie és számolnia kellett, a felhasználói felületen a gyakorlatok darabszáma, és sorrendje is láthatóvá vált.

A versenyről
A beugró feladat néhány tornagyakorlat teljesítése volt, a fittentartás érdekében a verseny ideje alatt is végig mozogniuk kellett a hallgatóknak. A 24 óra elteltével egy 10 perces prezentáció során mutatták be a problémamegoldás lépéseit, a feladatmegosztás stratégiáját, a felhasznált szoftvereszközöket, a saját alkotás eredményeit, és a rendszer működését. A feladatot minden csapat sikeresen teljesítette, hiszen többen foglalkoztak már az okostelefonok fejlesztésével, néhányan a szakdolgozatuk témájául is ezt választották. A megoldásához a csapattagok felosztották maguk között a feladatokat, növelve a hatékonyságot. A hallgatók hordozható személyi edző alapjait dolgozták ki, a rendelkezésre álló rövid idő alatt ügyes tanítási folyamatot hajtottak végre a telefonokon. Néhány készülék edzésterv összeállítására is képes volt, mindezt látványos animációkkal és hangeffektekkel mutatták be a verseny végeztével.

A rangos szakmai zsűri az első helyet a PieRats csapatnak ítélte oda, Horváth Dávid vegyész és Hollósi Tamás, Sörös Soma és Szabó László informatikus hallgatóknak, a második a programtervező informatikusokból álló PMS nevű formáció lett: Bicsérdi Balázs, Bakai Ádám, Dömők Tamás és Kocsi Balázs. A harmadik legjobb a tavalyi győztes mérnök informatikusokból álló csapat volt, a g++, azaz Varga Virág, Korondi Márk, Róth Gergő és Tar Péter. A legjobbak 1 millió forintos összdíjazásban részesültek. Különdíjat kapott a kiváló 3D modell animálásáért a mérnök informatikusokból álló EN!M csapat, Pápai Attila, Kiczenko S. Gábor, Smidla József és Varjas Tibor.

A verseny honlapja: http://prog24.mik.uni-pannon.hu/