Válasszon nyelvet

   +(36) 88 624 021 |    dekanititkarsag@mik.uni-pannon.hu |    8200 Veszprém, Egyetem utca 10. I. épület

Válasszon nyelvet

Tárgyfelelős: Dr. Baranyi Péter, egyetemi tanár, DSc

 

A tantárgy célja megmutatni, hogy miért növeli jelentősen a felhasználók hatékonyságát a 3D virtuális terek alkalmazása.


Témakörök: 

Humán téri képességek és virtuális navigáció
Kik navigálnak jobban VR-ban? A jobb vagy a gyengébb téri képességgel rendelkezők?

Jelenlétérzés - A virtuális valóság alapélménye
A jelenlétérzés (presence) hátterének, a technológiai és humán tényezőkkel való kölcsönhatásának, valamint a virtuális környezetekben a feladatok elvégzésére gyakorolt hatásának a bemutatása.

VR reklámok és az emberi emlékezet
Miben hasonlít és miben különbözik a VR-ban bemutatott különböző reklámtípusok a 2D böngészőben megtekintettektől? Mire emlékeznek jobban az emberek?

Extra információk elhelyezése VR-ban
A 3D tér lehetőséget biztosít több kiegészítő információ elhelyezésére. De tényleg hasznosak lehetnek ezek a plusz információk, lehet rájuk emlékezni?


Irodalom:

Berki, B. “Does Effective Use of MaxWhere VR Relate to the Individual Spatial memory and Mental Rotation Skills?”: Acta Polytechnica Hungarica 16.6 (2019): Special Issue on Cognitive Infocommunications, 41–53. old.

Berki, B. “Humán kognitı́v jellemzők szerepe a virtuális terek használata során”. Networkshop 2019. HUNGARNET Egyesület, 2019. dec., 1–6. old. doi: 10.31915/nws.2019.1

Berki, B. “Experiencing the Sense of Presence within an Educational Desktop Virtual Reality”. Acta Polytechnica Hungarica 17.2 (2020), 255–265. old. doi:10.12700/aph.17.2.2020.2.14.

Berki, B. “2D Advertising in 3D Virtual Spaces”. Acta Polytechnica Hungarica 15.3 (2018), 175–190. old. doi: 10.12700/APH.15.3.2018.3.10.

Berki, B. “Információkiemelés virtuális térben és böngészőben”. Tavaszi Szél - Spring Wind 2019 : Tanulmánykötet II. Szerk. E. Bihari, D. Molnár és K. Szikszai-Németh. Doktoranduszok Országos Szövetsége, 2020, 489–495. old.

Berki, B. “Desktop VR as a Virtual Workspace: a Cognitive Aspect”. Acta Polytechnica Hungarica 16.2 (2019)